Nie czekaj, zadzwoń teraz! Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji +48 733 175 138

Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie psychiczne

Jedyną drogę do tego, aby mieć dobrą kondycję i smukłą sylwetkę, jest aktywność fizyczna. Jednak w rzeczywistości uprawianie sportu sprawia znacznie więcej korzyści. Poprawia nastrój i pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne. Sprawdź, kiedy szczególnie zaleca się regularnie trenować i jakie skutki psychiczne możesz wtedy dostrzec.

Działanie sportu na ludzką psychikę

Ludzki organizm kocha ruch, ale do tego wszystkiego psychika także go potrzebuje. W ten sposób mózg staje się dotleniony, organizm wytwarza serotoniny i po prostu czujemy się znacznie lepiej. Jednak najważniejsze jest to, aby treningi odbywały się regularnie. Oznacza to, że jednorazowe ćwiczenia mogą Cię delikatnie odprężyć czy przyjemnie zmęczyć. Jednak najwięcej pozytywnych efektów dostrzeżesz dopiero po regularnym i długofalowym uprawianiu aktywności fizycznej.

Sport jest ważny dla każdego i właśnie z tego powodu coraz popularniejsze są zalecenia, aby każdego dnia przejść minimum 10 000 kroków. Jednak szczególnie osoby, które borykają się z nadmiernym stresem, stanami lękowymi, depresją czy innymi chorobami psychicznymi, koniecznie powinny postawić na ten naturalny lek. Oczywiście nie może to zastąpić terapii, a jedynie ją uzupełnić.

4 zalety uprawiania sportu

Poprawisz sobie humor

Pierwszą korzyścią, którą zauważy każdy, kto uprawia sport, to po prostu lepsze samopoczucie. Endorfiny, czyli hormony szczęścia, które produkuje Twój organizm już po kilkunastu minutach treningu. Są one często dokładnie tym, czego potrzebujesz. Szczególnie kiedy dookoła otacza Cię wiele problemów lub niemiłych sytuacji. Nawet krótka aktywność fizyczna może naprawić każdy dzień.

Rozluźnisz się

Stres towarzyszy Ci każdego dnia — czasem jest mniejszy, a innym razem paraliżujący. Nie da się go wyeliminować, ale za to możesz nauczyć się z nim żyć. Dzięki temu będzie miał też znacznie mniejszy wpływ na Twoje życie, a to z kolei pozytywnie wpłynie na Twój stan zdrowia i wystąpienie potencjalnych chorób w przyszłości. Zatem postaraj się trenować przynajmniej 1-2 w tygodniu, a szczególnie wtedy, gdy w Twoim życiu pojawia się wiele stresujących sytuacji. Po prostu nie poddawaj się i wyładuj negatywne emocje!

Udowodnisz sobie, że naprawdę potrafisz

Sport to nie tylko ruch czy rywalizacja, ale też przełamywanie własnych ograniczeń. Tak, jak i w życiu — każdy dzień to walka z własnymi słabościami, lękami, stresem czy problemami w życiu prywatnym oraz zawodowym. Dzięki treningom możesz nauczyć się, że aby wygrać, zawsze trzeba walczyć i pokonywać własne bariery. Zatem to doskonała lekcja, którą warto przekładać także na codzienne życie. Z czasem podczas uprawiania sportu będziesz czuć, że to całkowicie naturalne i automatycznie przełożysz takie nastawienie na swoje życie.

Pomoc w walce z depresją

Już jakiś czas temu specjaliści w dziedzinie psychiatrii stwierdzili, że ruch to jedno z najskuteczniejszych metod walki z depresją. Jak to możliwe? Chory często nie widzi sensu nawet we wstawaniu z łóżka czy wyjściu z domu. Nauka walki, o której była mowa powyżej jest także doskonałą lekcją dla osób borykających się z depresją, którzy każdego dnia toczą w swojej głowie niezwykle trudną bitwę. Na początku treningi sprawiają, że polepszy się Twój nastrój, zadbasz o swoje zdrowie fizyczne, ale też zauważysz, że Twoje ciało jest znacznie silniejsze, niż Ci się wydaje. Dodatkowo znacznie bardziej zaczniesz ufać swojemu ciału, co ma znaczenie szczególnie w przypadku stanów lękowych. Poza tym aktywność fizyczna, która odbywa się poza domem, sprawia, że otrzymasz motywację do tego, aby wyjść z domu, poznać nowe osoby, zawrzeć jakieś relacje i poczuć się w tym wszystkim znacznie swobodniej. Pomocne jest uprawianie sportu, który naprawdę będzie sprawiać Ci przyjemność, gdyż wtedy motywacja stanie się znacznie większa.

Jaki sport poprawia nastrój?

Odpowiedź na pytanie postawione w nagłówku jest dość prosta — każdy. Gdy tylko zdecydujesz się na aktywność fizyczną, możesz czuć się wygranym, co dodatkowo jeszcze pozytywniej na Ciebie wpłynie. Wszystko to sprawia, że tak naprawdę wybór samej dyscypliny nie ma już aż tak dużego znaczenia. Oczywiście kluczowe będzie to, aby zdecydować się na taką, która będzie sprawiać Ci najwięcej przyjemności. Warto zatem wcześniej po prostu wypróbować wiele możliwości, zanim wybierzesz to, co naprawdę chcesz trenować. Obecnie dużą popularnością cieszy się bieganie, jazda na rowerze czy nordic walking. Jednak możliwości jest o wiele więcej, gdyż możesz pływać na basenie, grać w tenisa, jeździć konno, trenować amatorsko piłkę nożną, ręczną, siatkówkę czy nawet postawić na kulturystykę.

 

Nie zapomnij też po prostu o tym, że zawsze możesz zapisać się do siłowni i tam trenować, lub też znaleźć dopasowany do Twojego poziomu kanał na YouTubie i razem z wirtualnymi trenerkami uprawiać sport bez wychodzenia z domu. Jak widać dziś dla chcącego, naprawdę nic nie jest trudne czy też niemożliwe. Najważniejsze jest zatem to, abyś poczuł, że sport jest dla Ciebie ważny i co najważniejsze potrzebny.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 gwiazd(a), średnio: 5,00 z 5
Loading...

Nie czekaj, zadzwoń teraz!

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji +48 733 175 138

Dane Kontaktowe

MediRaty